Met het Bernhoven ziekenhuis in de buurt en een groot aantal medewerkers uit de regio Uden, was het ons vanaf het begin af aan ernst. De genomen maatregelen hebben er in elk geval toe geleid dat onze productiefaciliteiten en diensten nog steeds “up-and-running” zijn. Bij de afdeling e-Fulfilment, die de bestellingen van webwinkels verzorgt, zien we her en der zelfs een flinke stijging van de activiteiten. Dat neemt niet weg dat we zeker last hebben van de gevolgen van het Coronavirus. Het cancellen van het Eurovisie Songfestival en het EK voetbal bijvoorbeeld betekent voor ons concreet dat twee mooie fulfilment opdrachten op de lange baan zijn geschoven. 

Impact op je marketing aanpak

Dat Corona een enorme impact heeft op ons allen is duidelijk. Maar dat betekent niet dat we bij de pakken neer moeten gaan zitten. Vooruit kijken blijft toch het devies, want ook deze coronacrisis duurt niet eeuwig. Wat kunnen we wel doen? Inspelen op het Coronavirus? Inspelen op de actualiteit is meestal een goed idee. Maar in dit geval, met al die ernstige gezondheidsissues, lijkt dat niet verstandig en moeten we daar voorzichtig mee omgaan. Wat we wel kunnen doen is nu alvast vooruit denken hoe we onze doelstellingen alsnog kunnen verwezenlijken. Door de waan van de dag blijven er, ook bij ons, altijd zaken liggen waarvan je weet dat die eigenlijk opgepakt zouden moeten worden. Wat kun je NU al doen om de gevolgen van deze crisis voor jouw organisatie te minimaliseren. Wat te denken van het herijken en herschrijven van de teksten van je website. Update je mailinglijsten, verbeter de vindbaarheid van je website, maak een goeie contentplanning voor je social media berichten en pas je advertenties in Google aan. Overleg ook eens met de bureaus waar je mee samenwerkt wat je nog meer kunt doen. Zij hebben vaak veel ervaring met andere branches waar jij wellicht gebruik van kunt maken. Je hebt er nu de tijd voor.

Tips uit eigen keuken

Tenslotte, en nu spreken we wel voor eigen parochie, hierbij wat tips die je op korte termijn kunnen helpen:

-          Mensen zitten de hele dag maar naar het scherm te kijken op hun mobiel of beeldscherm. Stuur eens een gepersonaliseerde papieren mailing. Een goeie brief met bijvoorbeeld een opvallende attentie erbij maakt in deze tijd zeker impact.

-          Al voor de crisis zagen we op steeds meer plekken een gebrek aan resources. Automatiseren is sowieso nodig om op termijn te kunnen overleven. Een mooi moment om nu in te starten met marketing automation. Wij hebben complete campagne management systemen die jou uiteindelijk veel tijd besparen.

-          Focus op e -commerce. Met mensen meer en meer gebonden aan huis krijgt e-commerce een enorme impuls. Leg de dagelijkse logistieke rompslomp bij ons neer en zorg dat je je focus op e-commerce versterkt.

Lees ook

  • CartonWrap Sidekix

    Duurzaam verzenden

    Met de enorme groei van het online shoppen neemt ook de vraag naar en waardering voor duurzaam verzenden toe. De afgelopen periode hebben we met de zogenoemde CartonWrap weer een mooie duurzaamheidsstap gezet.
  • teaser vi

    VI over Sidekix

    “Niet moeilijker maken dan het is”. Dat is de titel van een recent artikel over Sidekix en Voetbal International in Twinkle, het vakblad voor online shops, retailers en merken met een omnichannel strategie.
  • Giftwrapper

    Giftwrap

    Sidekix beschikt als eerste bedrijf in Nederland over de Giftwrap 3000. Een bijzondere machine die volledig automatisch cadeaus inpakt met dezelfde look & feel als handmatig ingepakte cadeaus, inclusief die typische vouwpuntjes.