Skip to content

Multichannel duurzaamheidscampagne voor Groene Groei

2020 - 2021
Groene Groei en Brabant Woont Slim zijn een samenwerking aangegaan om zoveel mogelijk woningen te verduurzamen. Samen hebben deze organisaties een uitgebreide multichannel marketingcampagne opgezet in samenwerking met een aantal gemeentes in de regio. In een tiental gemeentes is een bedrag gereserveerd per inwoner, dat zij kunnen besteden aan energiezuinige materialen voor in de woning. Voor de complete uitvoering van deze marketingcampagne is Sidekix ingeschakeld als Marketing Fulfilment partner.

Zoals altijd zijn we begonnen met het inrichten van een logische actieflow, want ook hier is een goed begin het halve werk. Als eerste krijgen de inwoners van diverse gemeentes een brief – ieder met hun eigen opmaak – met een tegoedbon en inloggegevens voor een speciale website. De website verwijst de bezoekers vervolgens door naar een door Sidekix gebouwde webshop. Hier kunnen de consumenten de energiezuinige materialen bestellen die vervolgens thuis worden bezorgd of opgehaald kunnen worden op diverse locaties. De webshops zijn zo ingericht dat elke gemeente haar eigen assortiment kan aanbieden. Aan de hand van de vooraf ingevulde actiecodes wordt iedere inwoner naar de juiste webshop geleid. Na de bestelling ontvangt de inwoner een e-mailbevestiging. Een logische klantreis die soepel verloopt, zonder dat de opdrachtgever er werk aan heeft. Ideaal toch?

Ook aan de nazorg voor bijsturing en opvolging is gedacht. Wekelijks ontvangt Groene Groei uitgebreide rapportages van de conversie, bestellingen en andere variabelen. Inwoners die specifieke vragen hebben worden te woord gestaan door medewerkers van het Sidekix Contact Center.

Brainstormen over jouw project? Laat het ons weten, want onze specialisten staan voor je klaar.

Heb je ook een sidekick nodig?