Creatieve direct mailing ideeën voor meer impact
persoonlijke marketingstrategie
Je zou het misschien niet zeggen in deze digitale wereld, maar direct mail is een van de meest effectieve manieren om je doelgroep te bereiken. Deze marketingstrategie heeft een hoge open rate, blijft lang zichtbaar en voelt persoonlijker dan digitale marketing. Met direct mail sturen bedrijven fysieke post naar hun klanten en prospects. Het doel van deze post is de klanten aanzetten tot een aankoop, een afspraak maken of een websitebezoek. De vraag blijft alleen wel hangen: hoe zorg je ervoor dat jouw mailing opvalt? We bespreken het in deze tekst.
Contact center iets voor jou?
Vul de gegevens in en een van onze specialisten neemt contact met je op.
Creatieve direct mailing ideeën die opvallen
Wil je dat je direct mail écht opvalt en impact maakt? Wij geven je graag wat innovatieve direct mailing ideeën die je campagne onvergetelijk maken. Een interactieve direct mail met QR-codes doet bijvoorbeeld al heel veel. Je kunt een QR-code maken die je ontvangers leidt naar een gepersonaliseerde landingspagina of een exclusieve video. Dat verhoogt de engagement en meetbaarheid van je campagne. Een andere manier om je campagne onvergetelijk te maken is het sturen van 3D-mailing of pop-up kaarten. Zo zorg je ervoor dat je mailing letterlijk uit de envelop springt. Zo maak je de ontvangers nieuwsgierig. Tot slot kun je samples of cadeaus toevoegen aan je direct mailing. Het verhoogt de attentiewaarde, maar maakt de ontvanger ook enthousiast om je merk verder te ontdekken.
Hoe haal je het meeste uit je direct mail budget?
Wil je graag kosten direct mail besparen, maar niet inleveren op kwaliteit? Kies dan een efficiënt formaat. Een ansichtkaart is bijvoorbeeld goedkoper dan een brochure of pakket. Ook kun je je direct mailing dan het best versturen in bulk, hoe groter de oplage, hoe lager de kosten per stuk. Daarnaast kun je slim papier gebruiken. Luxe afwerkingen zijn erg mooi, maar een eenvoudig papier met een goed design kan ook erg effectief zijn en drukken de kosten direct mail omlaag. Tot slot kun je de direct mail combineren met digitale marketing. Je kunt je direct mail opvolgen met een e-mailcampagne voor maximale impact.
Jouw boodschap kracht bij zetten?
Direct mail bij Sidekix
Loop je nog een beetje vast hoe je direct mail het best voor jouw bedrijf kan inzetten? Neem dan contact op met Sidekix, wij helpen je namelijk graag verder. We helpen bedrijven met direct mail fulfillment, personalisatie en creatieve concepten. We zorgen bij elk project voor een vlotte en effectieve uitvoering. Vergroot je impact met direct mail!
Veel gestelde vragen
Sidekix heeft samengewerkt met gerenommeerde merken zoals Sanidirect, VriendenLoterij en Piet Klerkx. Onze bewezen staat van dienst en tevreden klanten getuigen van onze expertise en toewijding aan direct mailing excellence.
We hechten waarde aan details. Bij Sidekix combineren we honderden variabelen om direct mail te personaliseren. A/B-testen bepalen vooraf welke elementen de beste respons opleveren, waardoor jouw campagne geoptimaliseerd wordt.
Direct mail marketing is een kosteneffectieve manier zijn om een specifieke doelgroep te bereiken, vooral wanneer de campagne goed wordt gepland en uitgevoerd.