Skip to content

Direct mail fulfilment en de nieuwste trends in direct marketing

een effectieve direct mail campagne

Direct mail marketing is een krachtig middel om je klanten mee te bereiken, zelfs met de komst en groei van digitale communicatie. Een effectieve direct mail campagne vraagt om veel precisie, creativiteit en een vlekkeloze uitvoering. Direct mail fulfilment is daarom een onmisbaar onderdeel van het proces. Daar zijn wij bij Sidekix in gespecialiseerd. We helpen bedrijven met de volledige afhandeling van hun direct mail campagnes. Maar wat is direct mail fulfilment precies? En wat doet een direct mail specialist als Sidekix? Wij leggen het je uit terwijl we ook de direct mail marketing trends bespreken.

direct mail iets voor jou?

Vul de gegevens in en een van onze specialisten neemt contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wat is direct mail fulfilment?

Alle logistieke en uitvoerende processen die nodig zijn om een direct mail campagne succesvol te laten verlopen noemen we direct mail fulfilment. Het gaat verder dan alleen het drukken van de folders of brieven, het gaat om een gestroomlijnde aanpak waarbij elk detail klopt. De belangrijkste onderdelen van een direct mail fulfilment zijn ontwerp en personalisatie, print- en materiaalbeheer, verpakking en samenstellen, verzending en distributie en responsbeheer en analyse. We zorgen bij Sidekix ervoor dat jouw direct mail campagne niet alleen visueel aantrekkelijk is, maar ook efficiënt en kosteneffectief wordt uitgevoerd.

De rol van een direct mail specialist als Sidekix

Een direct mail specialist, zoals Sidekix, ontzorgt je volledig bij de direct mail direct marketing. Wij zijn verantwoordelijk voor het plannen, coördineren en optimaliseren van de direct mail campagnes. We maken een doelgroepanalyse, we bedenken en optimaliseren de boodschap en het design, maken een keuze van materialen en formaten, zorgen voor automatisering en personalisatie, bepalen de verzendstrategie en tracken en analyseren de campagne. Je zorgt voor een campagne dat efficiënt wordt uitgevoerd en maximale impact heeft wanneer je kiest voor een direct mail specialist als Sidekix.

Jouw boodschap kracht bij zetten?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

De direct mail marketing trends

De wereld van marketing wordt steeds groter en blijft ontwikkelen, dat geldt ook voor de wereld van direct mail marketing. Wij geven je de belangrijkste direct mail marketing trends die jouw campagnes naar een hoger niveau zullen tillen. De eerste belangrijke trend is hyperpersonalisatie. Een standaard direct mail is nu echt verleden tijd. Je kunt als bedrijf tegenwoordig steeds meer klantdata gebruiken om gepersonaliseerde aanbiedingen, berichten en visuals te versturen. Je kunt ook een interactieve direct mail sturen, mailings met een digitale twist winnen namelijk aan populariteit. Denk bijvoorbeeld aan QR-codes die linken naar een gepersonaliseerde landingspagina. Tot slot is duurzame direct mail ook een grote trend in de huidige market van direct mail. Bedrijven kiezen voor milieuvriendelijke materialen en productiemethoden. Het maakt direct mail effectiever en duurzamer.

Ben jij nieuwsgierig wat direct mail kan doen voor jouw bedrijf? Neem dan contact op met Sidekix en wij helpen je graag verder!

Veel gestelde vragen

Sidekix heeft samengewerkt met gerenommeerde merken zoals Sanidirect, VriendenLoterij en Piet Klerkx. Onze bewezen staat van dienst en tevreden klanten getuigen van onze expertise en toewijding aan direct mailing excellence.

We hechten waarde aan details. Bij Sidekix combineren we honderden variabelen om direct mail te personaliseren. A/B-testen bepalen vooraf welke elementen de beste respons opleveren, waardoor jouw campagne geoptimaliseerd wordt.

Direct mail marketing is een kosteneffectieve manier zijn om een specifieke doelgroep te bereiken, vooral wanneer de campagne goed wordt gepland en uitgevoerd.