Skip to content

Hyperpersonalisatie: jouw campagne, onze zorg

Jouw sidekick in hyperpersonalisatie

We leven in een wereld waarin we worden overspoeld met reclames, advertenties en andere marketingtrucjes. Hierdoor hebben we als mens een natuurlijk filter ontwikkeld die ons beschermd tegen ‘information overload’. Dat is maar goed ook, want we willen onze energie sparen voor zaken die we écht interessant vinden. Klinkt logisch, toch? Dat vinden wij bij Sidekix en de diverse A-merken voor wie wij werken dus ook. Daarom geloven wij dat als je in deze tijd jouw doelgroep wilt prikkelen en overtuigen je de volgende stap in je campagnes moet zetten met hyperpersonalisatie.

Wat is Hyperpersonalisatie?

Je hebt vast weleens de uitspraak ‘behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden’ gehoord. Hoewel de insteek van de uitspraak goed bedoeld is, raden we je aan deze zin te vergeten. Mensen willen namelijk helemaal niet behandeld worden zoals jij behandeld wilt worden; ze willen behandeld worden zoals zijzelf behandeld willen worden. En dat is precies waar hyperpersonalisatie allemaal om draait.

Hyperpersonalisatie is een begrip afkomstig uit de online marketingwereld en wordt bij Sidekix al langere tijd ook voor offline campagnes en direct mail gebruikt.
Hyperpersonalisatie is niet alleen het volledig personaliseren van je campagne of direct mail op basis van persoonsgegevens, maar ook het optimaal inzetten van de huidige trends en (technologische) ontwikkeling. Een waardevolle combinatie die jou kan helpen de verwachtingen van jouw klanten en prospects te overtreffen, zodat zij zichzelf als trouwe fans aan je merk gaan binden.

Een gehyper-personaliseerde werkwijze voor jouw campagne? Zeker!

Hoewel veel bedrijven al beschikken over de nodige gegevens en creativiteit om hun campagnes te hyperpersonaliseren, doen maar weinig bedrijven dit. De voornaamste reden hiervoor is dat zij vaak niet beschikken over de middelen, ruimte of tijd om hyperpersonalisatie van campagnes ook daadwerkelijk uitvoerbaar te maken. Erg jammer, want hyperpersonalisatie geeft je campagne nét dat extraatje, zodat jouw doelgroep wordt geprikkeld en aandacht heeft voor je boodschap. Maar wees gerust: Sidekix kan je hierbij helpen!

Sidekix staat klaar om jouw campagne, de uitvoering én afhandeling te geven die het verdient. De opties en mogelijkheden die we hiervoor hebben? Die zijn eindeloos. Of dat nu gaat om het personaliseren van attenties in enveloppen, maken van unieke landingspagina’s of het goed afhandelen van klantcontact: wij zijn jouw bondgenoot in de missie om van jouw bedrijf een held te maken. Wij regelen de coördinatie, communicatie en controle van de gehyperpersonaliseerde campagne zodat jij zorgeloos kunt focussen op andere zaken.

Direct Mail

Een goede manier om je klant dat gevoel van persoonlijke aandacht te geven, is door gebruik te maken van direct mail. Want wie wordt er nu niet blij van een persoonlijke boodschap in de post? Zet daarom zeker bij gebruik van direct mail nét die extra stap met hyperpersonalisatie. Zorg dat de brief altijd een persoonlijke aanhef heeft en gebruik waar kan opvallende verzendverpakkingen en enveloppen die de aandacht grijpen. Lastig in de uitvoer? Niet voor ons. Want de KM1 geeft ons de mogelijkheid om tienduizenden brieven in een mum van tijd te drukken, zodat we deze in ons machinepark efficiënt kunnen snijden, sealen en met de juiste adresseringen in de enveloppen kunnen doen. Liever gebruik maken van grotere verzendverpakkingen? Geen probleem! Onze GIFTWRAP 3000 pakt volledig automatisch cadeaus met, indien gewenst, voorgedrukt papier met eigen lay-out voor branding op maat.

De ‘bobbel in de enveloppe’ is het meest bekende fenomeen uit de direct marketingwereld. Een attentie die bij een mailing wordt verstuurd om de aandacht te trekken en ervoor te zorgen dat de ontvanger de post openmaakt. Heel effectief! Stel je nu eens voor dat je er in een handomdraai voor kon zorgen dat ieder klantprofiel in jouw klantbestand een eigen attentie kreeg op basis van zijn persoonlijke voorkeuren. Onmogelijk? Niet voor onze CMC Smartmailer. Met deze machine kunnen wij voor iedere klant een unieke attentie toevoegen. Zo regelen we snel en effectief in één run dat Thijs de juiste maat sokken aangeboden krijgt en Roos haar favoriete chocoladereep ongeschonden op de deurmat vindt. Het resultaat van deze hyperpersonalisatie? Klanten die hoogstpersoonlijk worden geraakt door jouw boodschap.

Natuurlijk hebben we op het gebied van direct mail en print nog veel meer opties om jouw hypergepersonaliseerde campagne succesvol uit te voeren.

Contact Center

Dat klantbeleving een doorslaggevende rol speelt in het succes van jouw bedrijf, dat hoeven wij je niet te vertellen. Het is duidelijk dat een goede afhandeling van klantcontact op meerdere vlakken een belangrijke rol speelt en al helemaal als dit contact deel uitmaakt van een gehyperpersonaliseerde campagne. Maar hoe zorg je ervoor dat je effectief én met oprechte aandacht het klantcontact verzorgd, zonder dat dit al je tijd en beschikbare mensen opslokt? Bij Sidekix doen we dat door ons Contact Center optimaal in te richten voor dergelijke opdrachten en aanvragen. Onze medewerkers hebben stuk voor stuk veel ervaring op het gebied van persoonlijke klantbeleving. Hierbij verdiepen zij zich uiteraard in jouw bedrijf, zodat zij als verlengstuk kunnen dienen voor de uitvoering van jouw klantcontact. Ook beschikken we over de juiste tools en technologische ontwikkelingen om ervoor te zorgen dat de kwaliteit in contact gegarandeerd is. Zo ontzorgt Sidekix jou en diverse A-merken in Nederland voor, tijdens en na de gehyperpersonaliseerde campagne met het geven van oprechte aandacht.

E-commerce

Online is waar hyperpersonalisatie zijn oorsprong vindt. Ook op dit gebied is Sidekix jouw bondgenoot om je te ondersteunen in de uitvoering. Zo maken wij jouw gehyperpersonaliseerde online plan werkelijkheid. Op basis van jouw wensen zorgen we ervoor dat alles tot in de puntjes wordt verzorgd. Zo maken we bijvoorbeeld unieke landingspagina’s die klanten met een PURL kunnen bereiken, bouwen we response sites met de juiste triggers om conversie te optimaliseren en kunnen we op basis van klantvoorkeur klanten voorzien van content die bij hen past.

Zeker online zijn de mogelijkheden voor het toepassen van hyperpersonalisatie eindeloos. We kijken daarom graag met jou als klant naar hoe wij jou kunnen helpen jouw doelen te behalen. Daarom staat onze collega Jochen voor je klaar om je te helpen met je vragen.

Complete Marketing fulfilment

Wat Sidekix als Marketing Fulfilmentbureau uniek maakt is dat we alles onder één dak hebben. Wij zijn er om jouw campagne, event of webshoplogistiek (deels) uit handen te nemen, zodat jij tijd hebt te focussen op andere zaken. Met personalisatie en klantbeleving als rode draad zorgen wij niet alleen voor zowel impactvol klantcontact als klantbeleving, maar ook voor een vertrouwensband tussen jou en Sidekix. Wat het ook is dat je nodig hebt, wij gaan het regelen.

Klaar om de volgende stap te zetten met hyperpersonalisatie?

Vul hier je gegevens in: