Skip to content

Val op bij je doelgroep met direct marketing met Sidekix

Hoe val je op?

In een tijdperk waar we overspoeld worden met digitale marketing, denk aan online advertenties, e-mails en nog veel meer, is het belangrijker dan ooit om als bedrijf op te vallen. De vraag is alleen: hoe doe je dit nog? Direct marketing is de oplossing hiervoor. Het is een krachtig middel om je klanten effectief en persoonlijk te bereiken. Een direct mail actie is een marketingtool die je als bedrijf inzet. Je stuurt als bedrijf fysieke post direct op naar je klanten. We leggen je in deze tekst graag uit wat direct mail nou precies is, wat voorbeelden van direct mail zijn én waarom het zo effectief is.

direct mail iets voor jou?

Vul de gegevens in en een van onze specialisten neemt contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wat is een direct mail actie?

Ondanks dat we het kort benoemd hebben, is het volledig begrijpelijk als de vraag ‘wat is direct mail’ nog naar boven komt. Sidekix legt het je graag uit. Direct mailing is een marketingmethode waarbij je als bedrijf fysieke post naar een specifieke doelgroep stuurt. Voorbeelden van direct mail zijn brieven, kaarten, brochures of pakketten. Deze kun je zelf zo creatief maken als je wilt. Het doel van deze directe mail is dan om een directe connectie te maken met je doelgroep en klanten. Het is de bedoeling dat de ontvangers een specifieke actie uitvoeren, dit wil je in ieder geval uitlokken. Dit kan gaan om een aankoop, een aanmelding of een bezoek aan je website.

Wat maakt direct mail zo effectief?

Direct mail moet op je marketing list staan om verschillende redenen. Ten eerste biedt het een tastbare ervaring, wat digitale marketing niet kan doen. De fysieke post valt letterlijk op de deurmat, dat trekt de aandacht van je ontvanger. Mensen openen en lezen namelijk vaker hun fysieke post dan digitale e-mails. Daarnaast kun je met de slimme data-integratie van Sidekix je boodschap personaliseren. Noem de naam van je klant, geef ze een persoonlijke aanbieding, of iets anders creatiefs! Dat zorgt voor een hogere conversie. Tot slot kun je met deze vorm van fysieke post je klantrelatie versterken met een creatieve en relevante boodschap op maat en het laat de ontvanger zich gewaardeerd voelen.

Jouw boodschap kracht bij zetten?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Direct mailing marketing met Sidekix

Om optimaal gebruik te maken van deze marketingtool, kun je goed samenwerken met Sidekix. Wij helpen je graag met best design mail direct, het verzenden en alle andere stappen die horen bij direct mailing. We ontzorgen je zoveel mogelijk, waardoor jij je nergens zorgen over hoeft te maken! Neem contact met ons op voor meer informatie.

Veel gestelde vragen

Sidekix heeft samengewerkt met gerenommeerde merken zoals Sanidirect, VriendenLoterij en Piet Klerkx. Onze bewezen staat van dienst en tevreden klanten getuigen van onze expertise en toewijding aan direct mailing excellence.

We hechten waarde aan details. Bij Sidekix combineren we honderden variabelen om direct mail te personaliseren. A/B-testen bepalen vooraf welke elementen de beste respons opleveren, waardoor jouw campagne geoptimaliseerd wordt.

Direct mail marketing is een kosteneffectieve manier zijn om een specifieke doelgroep te bereiken, vooral wanneer de campagne goed wordt gepland en uitgevoerd.