Skip to content

Direct mail als onderdeel van je marketingplan

Fysieke mailing valt op

Een krachtig middel om klanten te bereiken en aan te zetten tot actie is direct mail marketing. Digitale advertenties en e-mails worden vaak genegeerd. Fysieke mailing daarentegen valt op en blijft wat langer hangen. Maar de vraag blijft dan hangen: hoe zorg je ervoor dat je direct mail campagne effectief is? We bespreken in deze blog hoe je een direct mail maakt, waarom direct mail fulfillment essentieel is en hoe Sidekix je bij een strategisch direct mail marketingplan kan helpen.

Contact center iets voor jou?

Vul de gegevens in en een van onze specialisten neemt contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hoe pak je het aan?

Een direct mailing is een marketingstrategie waarbij bedrijven fysieke post opsturen naar klanten en prospects. Het doel ervan is aanzetten tot aankopen, websitebezoeken of een afspraak maken. Om direct mailing succesvol te maken moet je een doel bepalen voor je campagne, dat helpt je de boodschap en opmaak van je mailing te bepalen. De volgende stap is het kennen van je doelgroep. Hoe beter je ze kent, hoe relevanter je boodschap wordt. Het juiste formaat bepalen, een marketingbrief, ansichtkaart, brochure, creatieve mailing of iets anders, ondersteunt je boodschap. Als je als bedrijf de direct mail dan ook nog personaliseert, zal de direct mailing gegarandeerd een hoger respons hebben. Om de ontvangers extra te stimuleren om je direct mail te lezen, maak je de mailing visueel aantrekkelijk. Daarbij zijn factoren als oogstrelende afbeeldingen en leesbare tekst belangrijk. Ook moet je rekening houden met een duidelijke hiërarchie zodat de boodschap snel opvalt. Vergeet niet dat de branding bij je huisstijl moet passen.

Essentie van direct mail fulfillment

Direct mail fulfillment: een onmisbare schakel bij direct mail. Het zorgt ervoor dat je campagne soepel verloopt en de juiste mensen bereikt. Een direct mail fulfillment omvat alles wat nodig heeft om een mailing foutloos te versturen. Een onderdeel van direct mail fulfillment is drukken en personaliseren, denk aan het printen van de mailing met variabele data zoals namen en unieke codes. Het verpakken en samenstellen van enveloppen en pakketten hoort er ook bij. Daarnaast, als je de direct mail fulfillment zou laten oppakken door een bedrijf als Sidekix, zullen de adressen beheerd worden en de verzending en tracking van de leveringen geregeld worden. Daarnaast zullen ze ook meten hoe ontvangers reageren op de mailing. Een bedrijf als Sidekix kan jouw bedrijf tijd besparen en fouten laten voorkomen. We zorgen bij Sidekix voor een efficiënt en betrouwbaar fulfillmentproces, van begin tot eind.

Jouw boodschap kracht bij zetten?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Strategisch direct mail marketingplan

Een strategisch marketingplan helpt bij het geven van structuur en richting bij je campagnes. Een direct mail marketingplan kan daarbij niet missen. Om een effectief plan op te stellen, zijn er een aantal stappen om te volgen. Net zoals bij het opstellen van een direct mail, geldt ook hierbij dat een doel en doelgroep bepalen stap één. Hierop stem je je boodschap af. Vervolgens is het belangrijk om samen met Sidekix je boodschap en creatie te maken, die passen bij je doelen. Zorg bijvoorbeeld voor een sterke call-to-action en een aantrekkelijke visuele presentatie. Bepaal hoeveel tijd en geld je wilt investeren en houd hier rekening mee. De stap hierna is het verzenden en opvolgen, dit kun je volledig overlaten aan een bedrijf als Sidekix. Tot slot is het tijd om te meten en optimaliseren. Zo wordt je volgende mailing een nog groter succes!

Veel gestelde vragen

Sidekix heeft samengewerkt met gerenommeerde merken zoals Sanidirect, VriendenLoterij en Piet Klerkx. Onze bewezen staat van dienst en tevreden klanten getuigen van onze expertise en toewijding aan direct mailing excellence.

We hechten waarde aan details. Bij Sidekix combineren we honderden variabelen om direct mail te personaliseren. A/B-testen bepalen vooraf welke elementen de beste respons opleveren, waardoor jouw campagne geoptimaliseerd wordt.

Direct mail marketing is een kosteneffectieve manier zijn om een specifieke doelgroep te bereiken, vooral wanneer de campagne goed wordt gepland en uitgevoerd.