De kracht van tastbare marketing met direct mail
Tastbare benadering
Direct mail is springlevend, het evolueert continu. E-mailcampagnes en digitale advertenties zijn snelle en eenvoudige manieren om klanten te bereiken, maar toch kan direct mail de juiste keuze zijn. Het biedt een tastbare en persoonlijke benadering die blijft hangen bij de klant. Het kan soms wel lastig zijn om als bedrijf te weten waar je moet beginnen met direct mail. Daar helpen we je met deze direct mail blog verder op weg. We vertellen je wat een direct mail is, hoe je een direct mail moet schrijven en wat de trends zijn. Tot slot leggen we je graag uit hoe Sidekix je kan helpen met je direct mail campagne.
Contact center iets voor jou?
Vul de gegevens in en een van onze specialisten neemt contact met je op.
Wat is een direct mail?
Een direct mail is een marketingstrategie. Deze vorm van marketing heeft een vrij simpele betekenis, je stuurt als bedrijf fysieke post naar klanten of prospects. Dit kan een brief zijn, maar ook een flyer, brochure, of zelfs een creatief pakket. Het doel van deze vorm van marketing is het uitlokken van een actie. Wil je bijvoorbeeld dat de ontvanger een aankoop doet, een afspraak maakt of je website gaat bezoeken?
Een direct mail schrijven
Het schrijven van een direct mail kan opgedeeld worden in een aantal stappen. De eerste stap is het bepalen van je doel, dit is belangrijk om daarop je boodschap aan te passen. De volgende stap is het bepalen van je doelgroep. Wie gaat de fysieke post ontvangen? Het schrijven van een pakkende openingszin is onmisbaar, daarmee trek je namelijk direct de aandacht. Daarnaast moet de boodschap niet te lang zijn, de aandacht van de ontvanger kan namelijk kort zijn. In deze korte boodschap is het wel van belang om het persoonlijk te maken. Dit verhoogt de betrokkenheid en respons van je direct mail. Als je graag de ontvanger tot actie wilt aanzetten, is het van belang om een call-to-action (CTA) toe te voegen. Dat maakt de stap simpel en aantrekkelijk. Om je direct mail af te sluiten is het goed om een overtuigende boodschap te gebruiken. Laat de ontvanger niet twijfelen. Met deze aanpak zorg je ervoor dat je direct mail niet alleen effectief is, maar ook persoonlijk en conversiegericht.
Jouw boodschap kracht bij zetten?
Direct mail trends
In de direct mail wereld zijn er veel trends, een daarvan is hyperpersonalisatie. Met variabele data printing kun je gepersonaliseerde communicatie bieden aan je klanten met de naam, locatie en voorkeuren van de ontvanger. Een andere trend is interactieve direct mail. Je kan als bedrijf gebruik maken van QR-codes, Augmented Reality (AR) of pop-up elementen. Dat maakt direct mail dynamischer en effectiever. Tot slot is duurzame direct mail ook steeds belangrijker, vooral milieuvriendelijkheid. Met direct mail kun je kiezen voor gerecycled papier en biologisch afbreekbare verpakkingen.
Wil je graag hulp bij je direct mail? Bij Sidekix kunnen we je verder helpen met een creatieve en strategische direct mail oplossing.
Veel gestelde vragen
Sidekix heeft samengewerkt met gerenommeerde merken zoals Sanidirect, VriendenLoterij en Piet Klerkx. Onze bewezen staat van dienst en tevreden klanten getuigen van onze expertise en toewijding aan direct mailing excellence.
We hechten waarde aan details. Bij Sidekix combineren we honderden variabelen om direct mail te personaliseren. A/B-testen bepalen vooraf welke elementen de beste respons opleveren, waardoor jouw campagne geoptimaliseerd wordt.
Direct mail marketing is een kosteneffectieve manier zijn om een specifieke doelgroep te bereiken, vooral wanneer de campagne goed wordt gepland en uitgevoerd.