Skip to content

Zet direct mail in om op te vallen in de wereld van marketing

De wereld van marketing

De wereld van marketing wordt steeds digitaler en het wordt steeds moeilijker om als bedrijf op te vallen tussen alle advertenties en e-mails. Fysieke post valt meer op dan ooit en maakt het verschil voor jouw bedrijf. Je maakt ermee een blijvende indruk. Daarom kan marketing direct mailing de juiste keuze voor jou zijn. Het is een krachtige marketingtechniek waarmee je jouw doelgroep op een persoonlijke en tastbare manier kan bereiken. In deze tekst nemen we je graag mee in de betekenis van direct mailing, wat het inhoudt en hoe je Sidekix kan inzetten als strategische partner bij direct mail in marketing.

direct mail iets voor jou?

Vul de gegevens in en een van onze specialisten neemt contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wat houdt een direct marketing mail in?

Zoals we al benoemd hebben, is direct mail een vorm van marketing. Bij deze vorm van marketing sturen bedrijven fysieke post naar (potentiële) klanten. Een direct mailing example is een brief, maar denk ook aan brochures, kortingsvouchers, flyers of zelfs creatieve pakketten. De fysieke post wordt gestuurd met als doel om de aandacht van de ontvanger te trekken. Als bedrijf wil je namelijk een blijvende indruk achterlaten en de klant aan het denken zetten. Bij marketing direct mailing gaat het om een gerichte aanpak. Je benadert niet een breed publiek online, maar richt je je met de directe mailing op een specifieke doelgroep. Zo creëer je een hoge relevantie, en dus ook een grotere kans op conversie.

Het strategische stappenplan van Sidekix

Wil je als bedrijf gaan opvallen tussen alle bedrijven, online advertenties en genegeerde mails? Werk dan samen met Sidekix via een strategisch stappenplan voor direct mail in marketing. De eerste stap is het bepalen van een doel. Direct daarna moet de doelgroep gesegmenteerd worden. Dit is erg belangrijk, hoe specifieker de doelgroep, hoe relevanter de boodschap. Met klantdata kijken we hoe we de juiste mensen kunnen bereiken. We creëren een pakkend onderwerp. De eerste indruk is namelijk het belangrijkst. Wil je de direct mail marketing nog meer impact laten maken? Voeg dan een persoonlijke touch toe aan de mailing. Daarnaast bepalen we een duidelijke CTA, oftewel call-to-action. Dit kan zijn ‘meld je aan’ of ‘bezoek onze website’. We plannen de verzending zorgvuldig en kijken of we de mailing een seizoensgebonden campagne kunnen maken rondom een specifiek evenement, deze scoren vaak beter. Tot slot gaan we analyseren en optimaliseren.

Jouw boodschap kracht bij zetten?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Marketing direct mailing bij Sidekix

In alle bovenstaande stappen word je helemaal meegenomen, maar Sidekix doet het werk. Je wordt volledig ontzorgt en alles wordt geregeld. Je geniet van de creatieve expertise en data-gedreven aanpak van Sidekix. Ben jij enthousiast geworden over direct mail marketing samen met Sidekix? Neem contact met ons op en dan kijken we graag met je mee!

Veel gestelde vragen

Sidekix heeft samengewerkt met gerenommeerde merken zoals Sanidirect, VriendenLoterij en Piet Klerkx. Onze bewezen staat van dienst en tevreden klanten getuigen van onze expertise en toewijding aan direct mailing excellence.

We hechten waarde aan details. Bij Sidekix combineren we honderden variabelen om direct mail te personaliseren. A/B-testen bepalen vooraf welke elementen de beste respons opleveren, waardoor jouw campagne geoptimaliseerd wordt.

Direct mail marketing is een kosteneffectieve manier zijn om een specifieke doelgroep te bereiken, vooral wanneer de campagne goed wordt gepland en uitgevoerd.